یزدفردا: رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد از روند کاهشی بیماری سالک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: روند بهبودی هر زخم ناشی از گزش پشه که بیش از ۱۰ روز طول بکشد باید به مرکز تشخیص سالک مراجعه شود.

به گزارش یزدفردا: «مژگان مینوسپهر» در ادامه ضمن بیان این که متاسفانه استان یزد جزو استان‌های اپیدمیک سالک هست که از گذشته با پیک بسیار بالای این بیماری مواجه است، اظهار کرد: سالک در شهر یزد از نوع سالک شهری ولی پنج شهرستان دیگر استان از نوع سالک روستایی است.

وی افزود: شناسایی به موقع سالک شهری از اهمیت بالایی برخوردار است لذا همکاران مرکز بهداشت به محض نمونه‌برداری و تشخیص سالک، اقدامات و آموزش‌های لازم را به بیماران و جامعه در معرض خطر ارائه می‌کنند.

مینوسپهر بر اهمیت آشنایی و آگاهی مردم از این بیماری، لزوم استفاده از مواد دافعه حشرات و نیز توری برای در و پنجره‌ها تاکید کرد و گفت: مبارزه با این بیماری طبق اصول و دستورالعمل‌های کشوری در استان انجام می‌شود.

وی دفع نخاله و زباله‌های شهری در برخی اماکن شهری به ویژه در آب‌انبارهای قدیمی را به دلیل وفور پشه به عنوان ناقل این بیماری و عامل تشدید شیوع آن نگران‌کننده دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر شهرداری و میراث فرهنگی نتیجه بهتری در روند کنترل این بیماری اتفاق بیافتد.

این مسئول در پایان نیز یادآور شد: در حال حاضر تمام خدمات طول دوره درمان بیماری سالک در مرکز استان به صورت کاملاً رایگان در مرکز بهداشتی نیکوپور ارائه می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا